၁။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္း
အဓိပၸါယ္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဖြင့္ဆုိရန္ လုိအပ္ေနသည္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
၂။
ႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္သက္တန္းရွိျပီး ၁၉၄၈ခုႏွစ္တြင္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ေသာ
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ ငံတြင္ အစၥလာမ္သာသနာဝင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားအပါအဝင္
တုိင္းရင္းသား (၁၄၄)မ်ိဳးရွိသည္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္မွ စတင္ေသာ မဆလ၊ နဝတ၊
နအဖသမုိင္းသည္ လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားမႈ၊ အာဏာအလဲြသုံးစားမႈမ်ားႏွင့္
ျပည့္ လွ်မ္းေနေသာ စစ္အာဏာရွင္သမုိင္းျဖစ္သျဖင့္
ႏွစ္ငါး ဆယ္ စစ္အာဏာရွင္သမုိင္းကုိ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္၊ အစဥ္အလာႀကီးေသာႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ျမန္မာ့သမုိင္းဟုတာဝန္ရွိေသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး
ေခါင္းေဆာင္ မ်ား က လြဲမွားစြာ မမွတ္ယူသင့္ေခ်။
ေခါင္းေဆာင္ မ်ား က လြဲမွားစြာ မမွတ္ယူသင့္ေခ်။
၃။ ႏိုင္ငံေတာ္ လုံျခံဳေရး၊ အခ်ုပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခုိင္ျမဲေရးတုိ႔အတြက္
အသက္တမွ် အေရးပါေသာ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္းႏွင့္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပည္သူလူထု၏
သေဘာထားမပါဘဲ လက္တစ္ ဆုပ္စာ စစ္အာဏာ ရွင္အုပ္စုက ထင္သလုိသတ္မွတ္ျခင္း၊
ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳလုပ္ေနခဲ့သည္မွာ ကာလရွည္ၾကာ ခဲ့ေပျပီ။
၄။ ၁၉၈၈တြင္ အာဏာထပ္သိမ္းခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေစာေမာင္က
တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳး(၁၄၄)မ်ိဳး စာရင္းမွ အစၥလာမ္ဘာသာကုိးကြယ္ေသာ
ျမန္မာမြတ္စလင္(ပသီ)၊ ရုိဟင္ဂ်ာ၊ ပသွ်ဴး (မေလး)၊ ေျမဒူး တုိ႔အပါအဝင္
တုိင္းရင္းသားအခ်ိဳ႕ကုိ မိမိသေဘာႏွင့္ ဖယ္ထုတ္ခ်န္လွပ္ထားျပီး
တုိင္းရင္း သား (၁၃၅)မ်ိဳး ဟု မာရွယ္ေလာႏွင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည္။ မူလဘူတ
တုိင္းရင္း သား မ်ား၏ ပုိင္ခြင့္ကုိ ပယ္ ဖ်က္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အာဏာသည္
စစ္အာဏာသိမ္းအစုိးရ မဆုိထားဘိ၊ မည္သည့္ဒီမုိကေရစီ အစုိးရမ်ိဳး တြင္ပင္
မရွိပါ။ ဥပေဒမဲ့ ျပဳက်င့္မႈျဖစ္၏။
၅။
ျပည္သူကေရြးခ်ယ္ထားေသာ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလည္ လႊတ္ေတာ္ မ်ားကုိ ေဘးခ်ိတ္ျပီး
အစုိးရလုပ္သူက မိမိစိတ္ၿကုိက္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး (၁၀၁)မ်ိဳးဟု
ထပ္မံျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ လိုက္ျခင္းမွာလည္း အလ်ဥ္း မသင့္ေလွ်ာ္ရုံမက
ဒီမုိကေရစီကုိ ေဆာင္က်ဥ္းေနေသာ ေခတ္ကာလတြင္ အစုိးရလုပ္သူ လူတစ္စုတြင္
မရွိသင့္ေတာ့ေသာ အာဏာေဟာင္းကုိ ဆက္လက္ ဆဲြကုိင္ျပီး မရုိးမသား
က်င့္သုံးေနျခင္းျဖစ္သျဖင့္ တရားမဝင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသား
ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီက သတ္မွတ္ႏုိင္ သည္ဟူေသာ
စစ္အာဏာရွင္ ဥပေဒေဟာင္းကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မ်ားက အျမန္ဆုံး
ပယ္ဖ်က္ေပးပါ ရန္ကုိလည္း အေလးအနက္ထား ေတာင္းဆုိသည္။
၆။ ထုိမွ်မက ဇုိမီးလူမ်ိဳးကုိ တုိင္းရင္းသား(၁၀၁)မ်ိဳးတြင္ မပါ၍
လက္မခံဟုဆုိျပီးေနာက္ ဇုိမီးကုိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအျဖစ္
သတ္မွတ္လုိက္ရျပီးေနာက္တြင္လည္း တုိင္းရင္းသား (၁၀၂)မ်ိဳး ျဖစ္ လာရ မည့္အစား
(၁၀၁)မ်ိဳးဟုသာ ဆက္လက္ေျပာဆုိေနသျဖင့္လည္းေကာင္း၊
တုိင္းရင္းသား (၁၀၁) မ်ိဳးကုိ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက လႊတ္ေတာ္မ်ားကုိ
တင္ျပျခင္းမျပဳဘဲ မိမိ သေဘာ အေလွ်ာက္ ေျပာင္းလဲ
သတ္မွတ္ေနျခင္း ကုိလည္းေကာင္း၊ တိုင္းရင္းသား(၁၀၁)မ်ိဳးသည္
မည္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္မ်ား အပါအဝင္ ျပည္သူလူထုက မသိရွိ
ရေသးျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း လက္ရွိအစုိးရသည္
မိမိလုပ္ပုိင္ ခြင့္ေဘာင္ကုိေက်ာ္၍ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။
၇။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ျပည္သူလူထု၏
အက်ိဳးစီးပြါးသည္ အစၥလာမ္သာသာဝင္ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားမ်ား၏
အက်ိဳးစီးပြါးျဖစ္ျပီး၊ အစၥလာမ္ ဘာသာ ဝင္ ျမန္မာ တုိင္းရင္း သားမ်ား၏
အက်ိဳးစီးပြါးသည္ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ျပည္သူလူထု၏
အက်ိဳးစီး ပြါးႏွင့္ ထပ္တူျဖစ္သည္ဟု သမုိင္းစဥ္ဆက္ အစဥ္တစုိက္ ယုံၾကည္
သူမ်ားျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခုိင္ျမဲေရး၊
ျပည္ေထာင္စု မျပိဳကဲြေရး၊ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊
တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊
ဒီမုိကေရစီေရး၊ တန္းတူညီ မွ်ေရး၊ ျငိမ္း ခ်မ္းေရး၊
တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးတုိ႔ကို လုိလားသူမ်ားလည္းျဖစ္ၾက၏။
၈။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္း၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္
ဖြင့္ဆုိေရး၊ တုိင္းရင္းသားမ်ား အမည္စာရင္းကုိ တရားဝင္ တိတိက်က်
သတ္မွတ္ေရး၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ရပုိင္ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ားကုိ
သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပဌာန္းေရးႏွင့္ ျမန္မာမြတ္စလင္(ပသီ)၊ ရုိဟင္ဂ်ာ၊
ပသွ်ဴး(မေလး)၊ ေျမဒူး၊ ရွမ္းနီအပါ အဝင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားတုိ႔၏
မူလအခြင့္အေရး မ်ား ျပန္လည္ရရွိေရးတုိ႔အတြက္ သမုိင္း ပညာရွင္ မ်ား၊
ႏိုင္ ငံေရး ပါတီမ်ား၊ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ လူထုလူတန္းစား အဖဲြ႔အစည္း မ်ား၊
ျပည္ေထာင္ စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလည္မ်ားပါဝင္ေသာ ကြန္ဖရင့္ႀကီး ကုိ
ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရက တာဝန္ခံ၍ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပဲြ မတုိင္မီ
က်င္းပျပဳလုပ္ေပး ပါရန္ ေလးနက္စြာ ေတာင္းဆုိသည္။ ျမန္မာမြတ္စလင္ အစည္း အရုံး
ဧျပီလ (၁၃) ၂၀၁၃ Media Contact; ေဒၚေမာ္လီ +1 416 516 7383 Canada
law4women@gmail.com; ကုိေက်ာ္စြာ +44 782 842 6801(UK) kyawzwa@b-m-a.org;
Ma Yasmin +1 408 250 6227(USA) yasnohana@sbcglobal.net; ကုိေက်ာ္ဝင္း
+44-740-345-2378(UK)
kyawwin78@gmail.com
No comments:
Post a Comment